Polecamy

Jak wybrać sprzęt fryzjerski?

Jak wybrać najlepsze krzesło do salonu fryzjerskiego

Projektowanie salonu fryzjerskiego

Znaczenie poczekalni i recepcji w Twoim salonie urody

Postaw się na miejscu swojego klienta. Jak tylko przejdą przez drzwi Twojego salonu, będą najprawdopodobniej w jednym z dwóch sposobów myślenia - obawiając się wypróbowania nowego zabiegu/stylisty lub szukając całkowitego odprężenia i relaksu.

Pierwsze wrażenie, jakie klient robi na Twoim salonie jest kluczowe i niezależnie od tego, czy Twój salon obsługuje wiejską wioskę, czy też znajduje się w centrum tętniącego życiem miasta, jego opinia o Twoim salonie zaczyna się od momentu wejścia do Twojej recepcji.

Siła ciepłego, szczerego powitania

Twoja recepcjonistka będzie najprawdopodobniej pierwszą osobą, która przywita Twojego klienta. To właśnie w tym początkowym punkcie osobistego kontaktu należy zapewnić wysoki standard obsługi klienta, gwarantując, że klient będzie się czuł komfortowo i mile widziany w Twojej firmie.

Posiadanie odpowiedniego rodzaju pracowników pracujących w Twoim salonie jest niezbędne, więc upewnij się, że Twoja recepcjonistka serdecznie pozdrawia każdego klienta wchodzącego do salonu przed poinformowaniem odpowiedniego stylisty / terapeuty o ich przybyciu. Dzięki temu klient będzie wiedział, że wszystko jest w kompetentnych rękach twojego zespołu.

Utrzymujcie czystą przestrzeń recepcyjną

Pamiętaj, że Twoja recepcja może być nie tylko miejscem, przez które klienci przechodzą w drodze do lub z Twojego salonu. Klienci mogą czekać około 10 minut, jeśli przyjadą wcześnie na wizytę lub jeśli ich stylista/terapeuta nie jest na nią gotowy. W związku z tym bardzo ważne jest, aby zapewnić, że recepcja jest przez cały czas odpowiednio utrzymywana. Przekaż odpowiedzialność członkowi swojego zespołu, aby zapewnić, że obszar ten jest zawsze wolny od brudu, bałaganu i wszelkich przeszkód.

Zalecamy stworzenie recepcji wokół schludnego i schludnego biurka, takiego jak nasza recepcja REM Saturn, która jest podświetlana, aby obszar ten był jeszcze bardziej przyciągający wzrok i przyjemny dla oka.

Biurko to nie tylko wyraźnie zaznacza, gdzie znajduje się recepcja, ale również zapewnia miejsce na dodatkowe pozycje w ladach last minute, które klienci mogą zakupić płacąc za usługę.

Jeśli klienci czekają, mogą chcieć przejrzeć czasopismo lub dwa w poszukiwaniu inspiracji lub generalnie spędzić czas, więc upewnij się, że masz wybór odpowiednich czasopism dostępnych dla swojego klienta. Aby nie dopuścić do tego, aby magazyny wyglądały nieporządku i pies je wyhodował, przechowuj je skutecznie, używając stojaka na magazyny.

Zwróćcie uwagę na waszą strategię sprzedaży detalicznej

W obszarze, w którym opady są wysokie, konieczne jest, aby w recepcji było miejsce na towary i sprzedaż produktów. Wcześniej omówiliśmy najlepsze podejścia i najskuteczniejsze sposoby na zwiększenie sprzedaży detalicznej salonów poprzez sprytny merchandising, a tym samym maksymalizację zysku dla Twojej firmy.

Pomyśl o tych zakupach w ostatniej chwili. Klient, który właśnie poddał się zabiegowi w Twoim salonie, najprawdopodobniej będzie czuł się uradowany i w nastroju do spędzenia większej ilości czasu w Twojej firmie, jeśli miał dobre doświadczenia. Dlaczego nie dodać do recepcji produktów o mniejszych rozmiarach, aby zachęcić do zwiększenia wartości koszyka?

Atmosfera i nastrój

Poświęć czas, aby usiąść w recepcji i ocenić, jak ciepło i jak głośno jest w tym miejscu. Wszystkie te czynniki dyktują atmosferę i nastrój Twojego salonu, co może spowodować, że klient będzie czuł się niezadowolony i zrelaksowany. Chcesz tam siedzieć? Czy czujesz się dobrze przyjęty? Jak efektywna jest Twoja przestrzeń recepcyjna w zachęcaniu do sprzedaży przy jednoczesnym zachowaniu spokoju?

Ważne jest, aby siedzenie było wygodne i w dobrym stanie. Pomyśl o wszystkim, od miękkich mebli, takich jak poduszki, po świeże kwiaty i dzieła sztuki; ta dbałość o szczegóły wyróżni Twój salon jako skrupulatny w obsłudze klienta, zanim jeszcze rozpocznie się zabieg.

Zobacz

7 wskazówek dotyczących zakupów do salonu...

CZAS DOSTAWY Po pierwsze, zastanów się, kiedy będziesz potrzebował swojego sprzętu i...

Przewodnik po zakupie idealnych myjek...

Otwierasz, rozwijasz lub przebudowujesz swój salon. Przy tak wielu opcjach na rynku, jak masz...

Jak wybrać sprzęt fryzjerski?

Zakładając salon fryzjerski będziesz musiał dostarczyć niezbędny sprzęt. Jest wiele...