Polecamy

Najlepsze recepcje dla salonu urody

Jak wybrać najlepsze krzesło do salonu fryzjerskiego

Porady projektowe

Jak zaprojektować idealną przestrzeń recepcyjną dla Twojego biura?

Pierwsze wrażenia mają znaczenie. Oto jak zaprojektować idealną przestrzeń recepcyjną dla Twojego biura, aby spełnić oczekiwania klienta. 

Co mówi Twoja poczekalnia, gdy klient odwiedza go po raz pierwszy? Jest to Twoja pierwsza okazja do zrobienia "prawdziwego" wrażenia na kliencie - dlatego ważne jest, aby stworzyć niezapomnianą.  Oto kilka wskazówek, jak zaprojektować idealną przestrzeń recepcyjną dla Twojego biura, aby spełnić oczekiwania klienta. 

Miejsca siedzące

Zrób krok do tyłu i zobacz swoją poczekalnię jako osoba z zewnątrz. Jeszcze lepiej, poproś przyjaciela o wizytę. Zadaj te pytania:

  • Czy te krzesła są wygodne? Trochę poduszki przechodzi długą drogę, gdy klient czeka.
  • Czy jest wystarczająco dużo krzeseł? Zaplanuj więcej niż to, co może być potrzebne, aby zapewnić, że gość nigdy nie pozostanie na miejscu.
  • Czy krzesła są dostępne dla klientów wszystkich rozmiarów? Zastanów się nad dodaniem krzeseł bez ramion, aby zapewnić wszystkim komfort.
  • Czy tkaniny na siedzenia są czyste i/lub łatwe do czyszczenia? Nie ma nic bardziej profesjonalnego niż duże plamy. Winylowe lub ciasno tkane tkaniny mogą zaoszczędzić dzień.

Obszar recepcyjny

Twoja recepcja jest centralnym punktem twojej poczekalni. Biurko powinno dawać pracownikom wystarczająco dużo miejsca, aby mogli sprawnie wykonywać swoją pracę, jednocześnie trzymając bałagan pod folią i poza zasięgiem wzroku.

Rzeczy, które należy rozważyć przy wyborze recepcji:

  • Czy twoja recepcjonistka będzie musiała wykonać prywatne rozmowy telefoniczne? Przeszklona przegroda od podłogi do sufitu utrzymuje rozmowy w tajemnicy, a przegroda na pół wysokości wokół biurka pozwala na zachowanie ograniczonej prywatności, ale sprawia, że przestrzeń jest bardziej otwarta i zachęcająca.
  • Czy twoja recepcjonistka będzie musiała regularnie korzystać z kopiarki, szafki na dokumenty lub innych materiałów biurowych? Zorganizowanie niezbędnego sprzętu w pobliżu recepcji zapewnia, że pracownik nigdy nie jest zbyt daleko, aby przegapić czyjeś przybycie.

Kolory

Pomyśl o tym, jak różne kolory wpływają na Ciebie. Pogrubione czerwienie, pomarańcze i żółcienie mogą być nieprzyjemne. Co by powiedział dziki fioletowy lub gorący róż? A co z miękkim niebieskim? Wyciszona szarość? Pamiętaj - w tej przestrzeni nie chodzi o Twoje osobiste preferencje, ale bardziej o odzwierciedlenie zaufania i profesjonalizmu. Spróbuj wybrać delikatniejsze, bardziej neutralne kolory i zaszczepić jakąś osobowość poprzez sztukę ścienną, poduszki lub dywaniki.

Oświetlenie

Jeśli masz szczęście, że do Twojej poczekalni napływają strumienie naturalnego światła - wykorzystaj to! Ograniczyć do minimum ilość żaluzji i rolet okiennych. Jeśli znajdujesz się w ciemniejszej przestrzeni, wybierz miękkie oświetlenie z lamp stołowych lub opraw ściennych. Napowietrzne żarówki fluorescencyjne czują się sterylnie i niemile widziane - spróbuj oświetlenia LED, aby poczuć się bardziej naturalnie. Ogólnie rzecz biorąc, upewnij się, że w Twojej przestrzeni jest dużo światła, aby czuć ciepło, czystość i aby Twój oczekujący klient mógł łatwo czytać i czuć się zrelaksowany.

Akcesoria

Przejdźcie się po swojej przestrzeni. Jakie drobiazgi dodawałyby komfortu Twojemu klientowi? Weź pod uwagę wieszak na płaszcze lub miejsce do powieszenia kurtek lub mokrych parasoli. Upewnij się, że jest wystarczająco dużo powierzchni - takich jak stoły końcowe lub stoły kawowe - aby Twoi klienci mogli postawić napój, folder z projektem lub torebkę. Utrzymuj przyjazną atmosferę dzięki wodzie butelkowanej, miętom, chusteczkom i świeżym materiałom do czytania. Odświeżacze powietrza lub świeże kwiaty należy stosować oszczędnie, aby uniknąć reakcji alergicznych u gości. Na koniec, za dodatkowy dziurkacz, opraw kilka nagród lub wycinków medialnych o swojej pracy i powieś je w dostępnym miejscu.

Technologia

Siedzenie w recepcji, gdzie nie ma nic do roboty, jest nie tylko nudne, ale i bezproduktywne. Zastanów się nad konfiguracją terminala komputerowego lub przyznaniem gościom dostępu wi-fi, aby umożliwić im szybkie sprawdzenie wiadomości e-mail lub odczytanie nagłówków. Wspaniałą opcją jest również zamontowany telewizor. Jeśli twoje biuro może spodziewać się dzieci w twojej recepcji, zastanów się nad stworzeniem niewielkiego obszaru aktywności tylko dla nich - ich rodzice (i twój personel) będą ci wdzięczni.

Zobacz

Wybierz kolory dla swojego salonu urody:...

Skupić się na kolorze? Nie, nie kolor włosów (dla odmiany!), ale ściany, wyposażenie i...

Wnętrze dla niepełnosprawnych

Te rzeczy, które mogą się nam podobać niekoniecznie będą odpowiednie dla osób, które...

Kolory we wnętrzach – jak na nas działają?

Niebieski Barwa świeżości i orzeźwiającego, oczyszczającego chłodu. Z całą pewnością...